RADY A TIPY PRO SNADNÝ ÚKLID VAŠÍ DOMACNOSTI - V KUCHYNI

Přinášíme Vám rychlé a snadné řešení pro úklid Vaší domácnosti v kuchyni. Doufáme, že Vám naše rady a tipy budou prospěšné. Pokud zde nenaleznete co hledáte, neváhejte nás kontaktovat, rádi Vám pomůžeme.
(Více informací o použití na jednotlivé povrchy viz obal výrobku.)

Kuchyňské dřezy a povrchy kolem:

Vápenatých usazenin, rzi, mastnoty a odolné špíny v kuchyňském dřezu se zbavíte pomocí čisticího prostředku. Choroboplodné zárodky, bakterie, zbytky potravin a nepříjemné pachy zlikviduje dezinfekční čistič.
Pro odstranění mastné špíny je nejlepším řešením odmašťovač.
Nastříkejte odpovídající čisticí prostředek na požadované místo, necháte ho chvíli působit a poté důkladně smyjte vodou.
Nezapomínejte omýt dlaždičky za dřezem a nalít čistič odpadu do odpadní trubky.
Po 2 - 3 minutách důkladně opláchněte čistou vodou.

Přípravky: čistící prostředky, dezinfekční čističe, odmašťovače, čističe odpadů

Umělohmotný nábytek a pracovní desky:

Hygienickou čistotu na umělohmotných pracovních deskách snadno udržíte s použitím dezinfekčního čističe. Pro dezinfekci povrchů naneste čistič pomocí houbičky nebo hadříku, necháte působit a poté vše důkladně omyjte čistou vodou nebo setřete vlhkým hadříkem.
K odstranění otisků prstů na pracovní ploše z nerezové oceli stačí otřít celý povrch čistým hadříkem s pár kapkami stolního nebo dětského oleje. Pro důkladné vyčištění umyjte roztokem prostředku na mytí nádobí a osušte jemným hadříkem.

Přípravky: dezinfekční čističe, prostředky na nádobí

Sporáky:

S odmašťovačem můžete ze svého sporáku odstranit bez námahy a drhnutí připálené pokrmy i obzvlášť odolnou mastnou špínu. Nastříkejte odmašťovač přímo na znečištěné místo, necháte jej působit, poté vše důkladně omyjte vodou a vytřete do sucha.
Připečené nečistoty na sporáku?
Kvalitní čisticí prostředek odstraní z plynových a elektrických sporáků veškerou špínu a mastné skvrny, dokonce i ty odolné a zaschlé a nemusíte se bát, že choulostivý povrch poškrábáte. Rozptýlení zápachu v troubě?
Když troubu nepoužíváte, necháte otevřená dvířka, aby proudil vzduch. Pokud v troubě přetrvává nežádoucí zápach i po vyčištění, zahřejte v troubě plátky citronu ve studené vodě až k bodu varu, pak ještě 20 minut na středním stupni, aby pára procházela ventily. Osušte. Mikrovlnné trouby?
Akrylové vnitřky otřete horkým roztokem prostředku na mytí nádobí. Nikdy nepoužívejte abrazivní čistidlo. Vnitřky z nerezové oceli vyčistíte přípravkem proti mastnotě ve spreji, ale nastříkejte ho na hadřík, aby se nedostal do ventilace.

Přípravky: odmašťovače, čistící prostředky, prostředky na nádobí

Ledničky:

Lednici je třeba udržovat stále hygienicky čistou zevnitř i zvenku. K čištění a dezinfekci chladniček a mrazniček použijte dezinfekční čistič. Po odmrazení prázdnou chladničku nebo mrazničku vymyjte zředěným dezinfekčním čističem (200 ml na 2 l vody), necháte 10 minut působit a poté ji otřeme navlhčenou čistou houbičkou a před opětovným uložením potravin ji necháme vyschnout. Vrchní část a dveře lednice se postupem času pokrývají prachem a mastnotou z kuchyňských výparů. Krémový přípravek to zvládne na jedničku. Vyčistí a neoškrábe!

Přípravky: dezinfekční čističe, krámové přípravky

Kuchyňské podlahy:

K čištění a dezinfekci kuchyňských podlah je ideálním řešením dezinfekční čistič, který působí účinně proti bakteriím, virům a plísním. Dávkování: na 5 litrů vody použijte 50 ml odmašťovače (3 stříknutí). Není nutné žádné následné omývání ani vytírání do sucha.

Digestoře:

Odolnou mastnou špínu odstraníte bez námahy pomocí odmašťovače tak, že na čisticí utěrku nebo přímo na digestoř stříknete malé množství, necháte působit, poté setřete vlhkým hadříkem a vytřete do sucha.

Přípravky: odmašťovače

Nože a nůžky:

Skvrny od rzi odstraníte účinně, důkladně a snadno pomocí přípravku odstranění vodního kamene. Stříkněte prostředek na znečištěný předmět, necháte jej působit a poté jej omyjete nebo na vlhko setřete. Pro čištění a dezinfekci kuchyňského nářadí používejte dezinfekční čistič. Naneste prostředek na daný předmět a po 5 minutách působení jej důkladně omyjte nebo na vlhko utřete.

Přípravky: přípravky vodní kámen, dezinfekční čističe

Odpadové koše:

Kuchyňské odpadní koše jsou obzvlášť lehkou kořistí nečistot, choroboplodných zárodků a bakterií. Pro jejich čištění a dezinfekci používejte dezinfekční čistič. Nakonec odpadní koš vymyjte čistou vodou.

Přípravky: dezinfekční čističe

Nádoby z porcelánu a umělé hmoty:

Nepříjemně zabarvené nádoby z umělé hmoty nebo porcelánu snadno ošetříte zředěným nebo v případě silnějšího zabarvení nezředěným dezinfekčním čističem. Ošetřené předměty poté důkladně omyjte.

Připáleniny v pánvi nebo v hrnci?
Nechali jste pánev nebo hrnec stát na vařiči příliš dlouho? Zčernalé dno nebo připálené zbytky nepotěší žádnou kuchařku. Přitom stačí nanést na houbičku krémový čisticí prostředek, nechat chvilku působit a dno nádoby vytřít. Vaše nádobí bude krásně čisté.
Potřebujete vyčistit fritovací hrnec?
Usazují se Vám na stěnách fritovacího hrnce odolné a mastné zbytky tuku? Naneste větší množství krémového přípravku na houbičku, necháte působit, spotřebič vytřete a usazené skvrny jsou za okamžik pryč.
Usazeniny od čaje?
Čaj obsahuje množství barviv, která mohou v hrnečcích a konvicích zanechávat nevzhledné skvrny. Malé množství prostředku na krémové bázi naneseného na vlhkou houbičku snadno vrátí nádobí jeho původní lesk.

Přípravky: dezinfekční čističe, krámové přípravky

Krájecí prkénka:

V zářezech umělohmotných krájecích prkének dochází často k usazování nečistot, které se mohou stát hygienickým problémem. Pro čištění a dezinfekci naneste dezinfekční čistič na krájecí prkénka a necháte 15 minut působit. Poté je důkladně omyjte.

Umělohmotné prkénko?
Právě jste nakrájeli červenou řepu nebo mrkev a nevíte, jak umělohmotné prkénko vyčistit? Na barevné skvrny použijte čistící přípravek s bělící složkou!
Dřevěná krájecí prkénka?
Prkénka vydrhněte horkou vodou s přípravkem na mytí nádobí a opláchněte pod velmi horkou vodou. Nikdy neodmáčejte dřevo, protože by nabobtnalo a při vysychání popraskalo. Necháte ho oschnout přirozeně, vždy ho opřete o hranu (jinak se může dřevo zkroutit a také by se urychlil růst bakterií).

Přípravky: dezinfekční čističe, přípravky s bělící složkou, prostředky na nádobí

Kartáče na umývání nádobí:

Kartáče na umývání nádobí obsahují nečistoty a bakterie. Pro jejich vyčištění a dezinfekci použijte dezinfekční čistič a poté je dobře opláchněte vodou.

Hadříky a houbičky?
Na houbičkách a hadřících se vyskytuje dokonce více bakterií, než je v odpadkovém koši, takže je velmi důležité je dezinfikovat. K dezinfekci můžeme použít zředěný tekutý dezinfekční čistící přípravek. Před opětovným použitím je důkladně vymácháme v čisté vodě a necháme uschnout.
Gumové rukavice?
Gumové rukavice budou hygienicky čisté po použití tekutého dezinfekčního čistícího přípravku. Nejprve je omyjeme čisticím prostředkem a poté čistou vodou.

Přípravky: dezinfekční čističe

Veškeré rady jsou ověřené praxí, i přesto Vás musíme upozornit, že firma Petr HORÁK – KYLIE nenese žádnou odpovědnost za případné škody způsobené využitím rad a tipů zde uvedených.